Επιχειρηματίες! Λάθη που θέλουν προσοχή – 1ο μέρος


Μελέτη Περίπτωσης: Πράσινο Κομμωτήριο στο Ζωγράφου (τεστ: 16/03/2013)

GreenConsulting 1Την περασμένη εβδομάδα, ψάχνοντας για καινοτόμα και φιλικά προς το περιβάλλον ελληνικές επιχειρήσεις, είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το πρώτο και μάλλον μοναδικό «Πράσινο Κομμωτήριο» (ΠΚ). Ναι, στην Αθήνα, στο Ζωγράφου συγκεκριμένα, υπάρχει ένα 2 ετών Πράσινο Κομμωτήριο που προτείνει μια «πράσινη» υπηρεσία. Έπιασα την ευκαιρία και έκλεισα ραντεβού, τόσο ενθουσιασμένη να ανακαλύψω αυτή την πρωτοποριακή ιδέα (οφείλω να παραδεχτώ ότι δεν περίμενα να βρω τέτοια επιχείρηση ακόμα). Δυστυχώς, η εμπειρία μου ήταν περισσότερο μία εμπειρία «ποια λάθη να αποφύγετε» παρά μια ανακάλυψη και αναζωογονητική φυσική στιγμή. Ως εκ τούτου, αποφάσισα ότι θα ήταν μια καλή ευκαιρία για να μελετηθούν ποια πράγματα είναι σημαντικό να γνωρίσει ο επιχειρηματίας. Η μελέτη περίπτωσης θα βοηθήσει επίσης να δείξει τι μπορεί να μετατρέψει μια στρατηγική ιδέα σε ένα κακό αποτέλεσμα.

GreenConsulting 2Προϊόντα και Υπηρεσίες

Φυσικά, αν ένας επιχειρηματίας επιλέγει να ξεκινήσει μια πράσινη επιχείρηση που θα πρέπει αρχικά να ορίσει τα πράσινα προϊόντα / υπηρεσίες που θα προτείνει, την αγορά του, τους πελάτες του, κλπ. Στο παράδειγμά μας, του ΠΚ, η επιχείρηση χρησιμοποιεί πράγματι βιολογικά σαμπουάν, κρέμες, λάδια, κλπ. και από μία πολύ γνωστή πολυεθνική μάρκα.

Αυτή η τελευταία πληροφορίας, ας φαίνεται μία σωστή απόφαση αντιστοιχεί παράλληλα στο πρώτο λάθος του: η μάρκα είναι ευρωπαϊκή, δεδομένου ότι είναι πολυεθνική που δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο, τα προϊόντα παράγονται σε ξένη χώρα. Αυτό σημαίνει λοιπόν, ότι ακόμη και αν το σαμπουάν είναι βιολογικό, το δρομολόγιο που κάνει μέχρι να φτάσει στο ΠΚ, επιβαρύνει σημαντικά το αποτύπωμα του προϊόντος και της επιχείρησης. Επιπλέον, στη αγορά βιολογικών προϊόντων υπάρχουν τουλάχιστον δύο Έλληνες κατασκευαστές βιολογικών σαμπουάν και προϊόντα υψηλής ποιότητας, τα οποία πωλούνται και σε όλο τον κόσμο (Bioselect, Bioplasis). Δεν θα ήταν πιο πράσινο πιο λογικό, να κάνει ένας επιχειρηματίας συμφωνία με τους τοπικούς κατασκευαστές;

Εδώ είναι το δεύτερο λάθος η χαμηλή γνώση της αγοράς: η πράσινη επιχείρηση απαιτεί από τον επιχειρηματία να μάθει ότι περισσότερο μπορεί να την αγορά του, για τους ανταγωνιστές, κλπ, πράγμα που ισχύει για όλους τους τύπους επιχειρήσεων. Ο επιχειρηματίας δεν πρέπει να παραμελήσει το επιχειρηματικό σχέδιο κατά την έναρξη μιας νέας επιχείρησης, ακόμη και για ένα κομμωτήριο. Το ΠΚ στο Ζωγράφου, μπορούσε να γίνει το ελληνικό μοντέλο στα οικολογικά κομμωτήρια στη χώρα μας, προτιμώντας ελληνικά οικολογικά προϊόντα εφόσον και υπάρχουν ώστε να έχει ένα πολύ χαμηλό αποτύπωμα.

Την επόμενη βδομάδα, 2ο μέρος: Το γραφείο της εταιρείας και τα κτίρια, υπάρχουν ιδέες για κάθε επίπεδο προϋπολογισμών

Advertisements

3 responses to “Επιχειρηματίες! Λάθη που θέλουν προσοχή – 1ο μέρος

  1. Παράθεμα: Επιχειρηματίες! Λάθη που θέλουν προσοχή – 2ο μέρος | MissBlue Blog.gr·

Μια σκέψη;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s