Επιχειρηματίες! Λάθη που θέλουν προσοχή – 3ο μέρος


Μελέτη Περίπτωσης: Πράσινο Κομμωτήριο στο Ζωγράφου (τεστ: 16/03/2013)

GreenConsulting 1Την περασμένη εβδομάδα, ψάχνοντας για καινοτόμα και φιλικά προς το περιβάλλον ελληνικές επιχειρήσεις, είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το πρώτο και μάλλον μοναδικό «Πράσινο Κομμωτήριο» (ΠΚ). Ναι, στην Αθήνα, στο Ζωγράφου συγκεκριμένα, υπάρχει ένα 2 ετών Πράσινο Κομμωτήριο που προτείνει μια «πράσινη» υπηρεσία. Έπιασα την ευκαιρία και έκλεισα ραντεβού, τόσο ενθουσιασμένη να ανακαλύψω αυτή την πρωτοποριακή ιδέα (οφείλω να παραδεχτώ ότι δεν περίμενα να βρω τέτοια επιχείρηση ακόμα). Δυστυχώς, η εμπειρία μου ήταν περισσότερο μία εμπειρία «ποια λάθη να αποφύγετε» παρά μια ανακάλυψη και αναζωογονητική φυσική στιγμή. Ως εκ τούτου, αποφάσισα ότι θα ήταν μια καλή ευκαιρία για να μελετηθούν ποια πράγματα είναι σημαντικό να γνωρίσει ο επιχειρηματίας. Η μελέτη περίπτωσης θα βοηθήσει επίσης να δείξει τι μπορεί να μετατρέψει μια στρατηγική ιδέα σε ένα κακό αποτέλεσμα.

GreenConsulting 4Η Οικολογία είναι μία συμπεριφορά

Η οικολογία είναι για όλους, όπως είναι και η φύση και θα πρέπει επιτέλους να σταματήσουμε να κοροϊδεύονται οι πάντες με τις τιμές στα οικολογικά προϊόντα. Γιατί πρέπει ο πελάτης να πληρώνει για την προσπάθεια αυτή, η οποία είναι λογική και σύμφωνα με του περιβαλλοντικούς νόμους «όποιος μολύνει, μαζεύει» θα έπρεπε να είναι αυτόματη. Οι επιχειρηματίες πρέπει να ενσωματώνουν τα περιβαλλοντικά κριτήρια στη διαχείριση τους, δεδομένου ότι είναι το χώρο που ζουν, αντιδρούν και ανταλλάζουν με αυτό. Η πραγματική οικολογική εταιρεία δημιουργεί καθαρή, διαφανή και σωστή κέρδη επιτρέποντας μια βιώσιμη δραστηριότητα και χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη φύση. Το ΠΚ προτείνει υπηρεσίες πολύ υψηλότερες τιμές από άλλα κομμωτήρια, γιατί; Τι διαφορετικό κάνει; Φέρνει τα καλλυντικά… δεν είναι αρκετό, η υπηρεσία δεν είναι σχετικά με τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται, περιλαμβάνει το κούρεμα, κλπ. Δεν δικαιολογούνται αυτές τις υψηλές τιμές. Αφού έκανα μερικές ερωτήσεις σχετικά με τα προϊόντα και γιατί επέλεξε να ανοίξει ένα πράσινο κομμωτήριο, κατάλαβα αμέσως ότι δεν υπήρχε πραγματικά κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το  «πράσινο πνεύμα» και όταν είδα το κούρεμα … έπεσα σχεδόν σε κατάθλιψη. Γιατί να χρησιμοποιήσετε βιολογικό προϊόν, αν δεν πιστεύεις σε αυτό! Όπως όλα στη ζωή, πρέπει κανείς να πιστεύει σε αυτό που κάνει, ο πελάτης το αισθάνεται, θα το δει και αργά ή σύντομα θα φύγει τρέχοντας.

Επιπλέον, λιγότεροι άνθρωποι δέχονται να καταβάλουν υψηλότερη τιμή για ένα βιολογικό προϊόν, επειδή έχουν χαμηλότερη αγοραστική δύναμη και φυσικά εξακολουθούν να έχουν χημικά προϊόντα που λειτουργούν καλά. Ωστόσο, όπως και σε οποιαδήποτε επιχείρηση αν τη σεβόμαστε, πρέπει να σεβόμαστε τους πελάτες και τους συνεργάτες, θα πρέπει να είναι μία από τις αρχές της οικολογικής εταιρείας, προσθέτοντας το σεβασμό στο περιβάλλον. Έτσι, στην περίπτωσή του ΠΚ, η τιμή ήταν υψηλή, πλήρωσα 25 ευρώ για ένα απλό κούρεμα (όχι ένα από τα καλύτερα που έχω δει). Αν κάποιος επικοινωνεί για το πόσο η εταιρεία του ενδιαφέρεται για τη φύση και το περιβάλλον είναι το λιγότερο να νοιάζονται για τους πελάτες του. Δεν είναι ένας λόγος για να εφαρμοστούν υψηλές τιμές, ο πελάτης πληρώνει το αποτέλεσμα, τη συνολική υπηρεσία, δεδομένου ότι ήρθε σε ένα πράσινη κομμωτήριο είναι λογικό να πράσινα τα προϊόντα. Τι θα συμβεί αν η επιτυχία βασίζεται σε διαφανείς διαδικασίες και με σεβασμό, δεν μπορεί να αναπτυχθεί μια επιχείρηση έτσι; Ναι, βέβαια μπορεί, και θα είναι μια βιώσιμη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, και πολλά άλλα πλεονεκτήματα. Ο κόσμος μπαίνει σε μια νέα εποχή όπου η αλλαγή πρέπει να γίνει, όπου ούτε οι εταιρείες ούτε οι άνθρωποι μπορούν να το αποφύγουν.

GreenConsulting 3

Μερικοί άνθρωποι θα πουν ότι ονειρεύομαι ένα τέλειο κόσμο… Πιστεύω ότι απλά δεν αξίζει περισσότερο από ένα επιχειρηματικό μοντέλο, όπου τα πάντα έχουν μελετηθεί και σκεφτεί, μια επιχείρηση που αντανακλά την ικανότητα του επιχειρηματία να σκέφτεται, να καινοτομήσει και να αξιολογήσει όλα τα επίπεδα της επιχειρήσεις. Το Πράσινο Κομμωτήριο ήταν πραγματικά μια κακή εμπειρία και αυτό ήταν μια καλή ευκαιρία για να μελετηθούν τα διάφορα λάθη που μπορεί να γίνουν συχνά. Μια γενική άποψη της επιχείρησης, καθώς και μια ανάλυση των διαφορετικών όψεων της βοηθάει πολύ σε πολλά έργο και όχι μόνο για έργα πράσινης αναβάθμισης: βοηθά την κατανόηση των βασικών παραγόντων της επιχείρησης και, φυσικά, δίνει το τέλειο εργαλείο για τη βελτίωση της (περιβαλλοντικά, οικονομικά και / ή οργανωτικά).

Όποιο και αν είναι το μέγεθος της επιχείρησής σας (μαγαζί, σταντ κοσμημάτων,…), εάν ποτέ χρειαστείτε να κάνει μια πράσινη αξιολόγηση της επιχείρησής σας, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου cam.delcour@gmail. Με τις γνώσεις σας για την αγορά σας και μια λεπτομερή ανάλυση με σχετικά εργαλεία, μπορούμε εύκολα, να βρούνε έναν φτηνό τρόπο για να συνδυάσετε  πράσινη εταιρεία, παραγωγικότητα, αποτελεσματικότητα και περισσότερο κέρδος κάνοντας μικρές αλλαγές που δεν έχετε σκεφτεί.

 Δείτε το μέρος 2ο εδώ.

Μια σκέψη;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s