Γραφικό εξοπλισμό, κάνε λίστα για καλύτερη κατανόηση – Μέρος 1


LogoΣυνεχίζοντας την εξερεύνηση του PNL μας, στα προηγούμενα άρθρα έχουμε μειώσει την κατανάλωση ενέργειας, τις αποστολές και μεταφορές και αναλύσαμε σε βάθος το θέμα «χαρτί» (www). Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για την πράσινη μετάβαση και παράλληλα για τη μείωση των κοστών. Ο καλύτερος τρόπος για να πετύχει τέτοιο έργο είναι με γενική επισκόπηση και βέβαια χρησιμοποιώντας λίστα. Ναι οι λίστες είναι απλό και πρακτικό τρόπο για να μπορεί κανείς να πάρει αποφάσεις, πληροφορίες και γενική εικόνα. Παρακάτω ανακαλύψτε ένα πρακτικό και εύκολο τρόπο για να καταφέρετε να μειώσετε το κόστος και το οικολογικό αποτύπωμα του γραφικού εξοπλισμού. Μία πράσινη μετάβαση μπορεί να διαρκέσει κάποιο χρονικό διάστημα, για το λόγο ότι δεν αφορά μόνο να αλλάξει η εταιρεία τα αναλώσιμα αλλά επειδή πρέπει και να αλλάξεις συνήθειες. Και σε αυτή τη φάση θα αποδείξει ο επιχειρηματίας ότι έχει την ικανότητα να οδηγήσει την ομάδα του στην αλλαγή με τέτοιο τρόπο που θα γίνει σχεδόν φυσικά.

Σήμερα… τι γίνεται στην εταιρεία μου, ξέρω;

Businessman Covered in Office SuppliesΑν είστε ένα μικρό κατάστημα/γραφείο (λογιστικό, δικηγορικό, μπακάλικο, κομμωτήριο…) και δεν έχετε τη δυνατότητα να διαθέσετε χρήματα για πράσινες συμβουλευτικές υπηρεσίες, υπάρχει εναλλακτική «κάντο μόνο σου». Έχει μάθει ο άνθρωπος στη σημερινή κοινωνία να βρίσκει τα πάντα έτοιμα όπως το φαγητό στο super market, και ξεχνάει συχνά ότι οι περισσότερες υπηρεσίες που υπάρχουν στην αγορά μπορεί να τις πραγματοποιήσει μόνος του. Πώς να πρασινίσετε τις δαπάνες εξοπλισμού γραφείου; Το πρώτο βήμα είναι να ορίσετε την κατάσταση «Σήμερα», προκειμένου να είστε σε θέση να γνωρίζετε πού και πώς μπορείτε να προχωρήσετε.

Δεδομένου ότι μιλάμε για γραμμή κόστος, στην πράξη πρέπει να δημιουργήσετε μια μικρή βάση δεδομένων με τα δεδομένα της επιχείρησής σας. Δηλαδή, ο επιχειρηματίας συγκεντρώνει όλα τα τιμολόγια από τους 3 ή 6 τελευταίους μήνες (και περισσότερα αν χρειάζεται) και τα καταλογίζει στη βάση ανά κατηγορία. Από τα καλύτερα εργαλεία είναι το Excel και εάν υπάρχει προχωρημένος χρήστης του Microsoft Office, τότε και μια Access βάση θα κάνει αρκετά καλή δουλειά. Βέβαια αν είναι λίγα τα τιμολόγια, ένα φύλλο χαρτί φτάνει, θυμηθείτε, το εργαλείο που θα χρησιμοποιηθεί εξαρτάται από τι είναι διαθέσιμο και τι βολεύει καλύτερα τον επιχειρηματία. Θα πρέπει λοιπόν να συμπεριλαμβάνονται οι απαραίτητες πληροφορίες για μία πλήρη και αποτελεσματική εικόνα όπως μήνα, έτος, κατηγορία κόστους (μολύβια, εξοπλισμό εκτύπωσης, χαρτί, καθαριστικά…), συχνότητα (μηνιαίο κόστος = τακτικό, one-shot = σπάνιο), είδος κόστους (μολύβι, χαρτί, στυλό, μελάνι…), ποσότητα, τιμή και το τελικό ποσό που καταβάλλεται… Μπορείτε να προσθέσετε επιπλέον τον τύπο πληρωμής που χρησιμοποιήθηκε, οι όροι πληρωμής (έχετε τη δυνατότητα να πληρώσετε σε 30, 60 ημέρες…).

Florist Taking InventoryΑφού δημιουργηθεί η βάση δεδομένων, ξεκινά συναρπαστική φάση «η ανάλυση», για την οποία θα πρέπει να είναι η βάση για τον ορισμό των μέτρων που θα ληφθούν για να φτάσετε στόχο σας. Επειδή, τα στατιστικά στοιχεία είναι ευέλικτα και επιτρέπουν την παρουσίαση μιας εικόνας με πολλούς διαφορετικούς τρόπους πρέπει να ξέρουμε τι μας ενδιαφέρει περισσότερο να μετρήσουμε για να προσδιορίσουμε τις επόμενες κινήσεις μας. Στην περίπτωση «γραφική ύλη και πράσινη μετάβαση», θα χρειαστεί τουλάχιστον να φαίνονται μέσο κόστος, αριθμός προμηθευτών, ποιότητα και πράσινο αποτύπωμα των εξοπλισμών ή/και προμηθευτών. Ασφαλώς οι δείκτες προσαρμόζονται στη δραστηριότητά της επιχείρησης, στο τελικό σκοπό και ανάλογα με τον διαθέσιμο προϋπολογισμό. Για να διευκολυνθεί η πράσινη αξιολόγηση, μπορεί ο επιχειρηματίας να εφαρμόσει σε κάθε προμηθευτή ή προϊόν τη δικιά του πράσινη βαθμολογία που μπορεί. Εσωτερικές διαβαθμίσεις χρησιμοποιούνται σε πολλές μεγάλες εταιρείες, και γιατί όχι σε ένα μικρό κατάστημα; Είναι ένα καλό εργαλείο για να οριστούν σημεία σύγκρισης μεταξύ των διαδικασιών, προϊόντων και προμηθευτών. Το σκεπτικό είναι να οριστούν χαρακτηριστικά που είναι απαραίτητα για την πράσινη αξιολόγηση: μπορεί να μου προμηθευτεί πράσινα προϊόντα; Συμμετέχει στην πράσινη ανάπτυξη; Στην ανακύκλωση; Ποια είναι η εταιρική ευθύνη; Που παράγονται τα προϊόντα… Με την επιλογή 3 έως 4 γενικές τάσεις μπορεί ο επιχειρηματίας να αξιολογήσει για αυτά τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά κάθε προμηθευτή/προϊόν/διαδικασία για να ληφθούν οι κατάλληλες αποφάσεις.

Στο τέλος αυτού του βήματος, ο επιχειρηματίας πρέπει να είναι σε θέση να περιγράψει την πραγματική κατάσταση της εταιρείας, όχι μόνο όσον αφορά το κόστος, αλλά επίσης να καθορίσει που πρέπει να λαμβάνονται διορθωτικές ενέργειες.

Την επόμενη βδομάδα, 2ο Βήμα «η κατάσταση του αύριο»

Όποια και αν είναι το μέγεθος της επιχείρησής σας, αν χρειαστεί ποτέ να αξιολογήσετε μια γραμμή κόστος, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου cam.delcour@gmail. Με τις γνώσεις σας για την αγορά και μια λεπτομερής ανάλυση με σχετικά εργαλεία, μπορούμε εύκολα και φτηνά να βρούμε έναν τρόπο να βελτιώσετε την παραγωγικότητα, την αποτελεσματικότητα και το κέρδος σας κάνοντας μόνο μικρές αλλαγές, οι οποίες μπορεί να μην είχατε ποτέ σκεφτεί. Μπορώ να σας παρέχω εργαλεία προσαρμοσμένα στον τύπο τις επιχείρησής σας, ή οποιαδήποτε άλλη βοήθεια μπορείτε να χρειαστείτε ώστε να γίνει η πράσινη μεταβατικότητά σας μία πραγματικότητα.

Advertisements

2 responses to “Γραφικό εξοπλισμό, κάνε λίστα για καλύτερη κατανόηση – Μέρος 1

  1. Παράθεμα: Γραφικό εξοπλισμό, κάνε λίστα για καλύτερη κατανόηση – Μέρος 2 | MissBlue Blog.gr·

  2. Παράθεμα: Γραφικό εξοπλισμό, κάνε λίστα για καλύτερη κατανόηση – Μέρος 3 | MissBlue Blog.gr·

Μια σκέψη;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s