Βελτιώστε το αποτύπωμά σας μέσω του προσωπικού σας – Μέρος 2


Eco-Employees Photo Credit: Camille DelcourΟ κόσμος βυθίζει σε μία δύσκολη κοινωνικό-οικονομική κρίση. Στην αγορά οι εταιρείες βρίσκουν υιοθετούν συνήθως την απόλυση, τη μείωση των μισθών ώστε να προσπαθήσει να αυξήσουν τα οφέλη και να επιβιώσουν στη κρίση. Αναρωτιέμαι αν είναι πάντα ο καλύτερος τρόπος για να διαχειριστεί η κρίση; Πιστεύω ότι δεν χρειάζεται έναν εμπειρογνώμονα για να καταλάβει ότι στις συνθήκες μας δεν είναι η κατάλληλη λύση. Η μείωση του αριθμού των εργαζομένων ή των μισθώνχειροτερεύει την οικονομική σταθερότητα μιας χώρας, δεδομένου ότι λιγότερα χρήματα που θα εισαχθούν εκ νέου στην αγορά και περισσότεροιάνεργοι οι οποίοι κοστίζουν στη κυβέρνηση και δηλαδή στους Έλληνες. Αυτή είναι η γενική εικόνα αλλά αναρωτιέμαιδεν θα μπορούσαν οι επιχειρήσεις να σκεφτούν έναν διαφορετικό τρόπο για να ενεργήσουνπάνω στο κόστος μισθών και εργαζόμενων γενικά; Ναι υπάρχει, και στηρίζεται στην καινοτομία, βασίζεται σε αυξημένησυμμετοχήτου προσωπικού στη καθημερινότητα της επιχείρησης. Γιατί? Επειδή είναι ο μόνος τρόπος για μια εταιρεία ναεξασφαλίσει ότι θα αλλάξουν τη συμπεριφορά τους με έναν τρόπο το οποίο θα επιτρέπει την εταιρεία να κάνει περαιτέρω εξοικονόμηση χωρίς μείωση υπαλλήλων.

Η κουλτούρα των υπαλλήλων, αλλάζει;

Από τη στιγμή που έχετε ορίσει, πάνω σε ποιες χαρακτηρίστηκες και συμπεριφορές θα πρέπει να βελτιωθούν οι υπάλληλοι, όλα πλέον εξαρτούνται από το πώς θα διαχειριστεί η αλλαγή, στην προετοιμασία της μετάβασης και στην επικοινωνία. Ναι και σε αυτή τη μετάβαση ποτέ δεν θα έχετε ένα καλό αποτέλεσμα, αν δεν επικοινωνήσετε αρκετά και να επενδυθούν οι υπάλληλοι σας στο καθορισμένο στόχο.

You must be the example Photo Credit: Microsoft OfficeΗ διαχείριση της αλλαγής μπορεί να οργανωθεί από ένα άτομο, μια ομάδα ή μια συγκεκριμένη υπηρεσία, σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να καθοριστεί και να παρουσιαστεί σε όλους τους υπαλλήλους σας, ώστε να προωθήσει τους και επικοινωνήσει τους στόχους. Με αυτόν τον τρόπο το έργο σας ξεκινά σε ένα πλαίσιο απόλυτα κατανοητό και αποδεκτό. Αυτό/ή το/η άτομο/ομάδα που είναι υπεύθυνο/η για τη διαχείριση της αλλαγής θα πρέπει να είναι το τέλειο παράδειγμα, που δείχνει τη στοχευόμενη συμπεριφορά, επιτρέποντας στους υπαλλήλους να έχουν κάποιον να συγκρίνουν. Ανάλογα με τους στόχους και τους ανθρώπους που αφορά η αλλαγή, θα πρέπει όχι μόνο να στείλετε μηνύματα κατά τη διάρκεια του έργου, ανακοινώνοντας το έργο, μπορεί να είναι ενδιαφέρον για σας να οργανώσετε εργαστήρια, συναντήσεις, σεμινάρια ώστε να εξασφαλίσετε την υψηλότερη συμμετοχή και κατανόηση.

Bottom-up Διαδικασία Photo Credit: Microsoft Office & Camille Delcour

Bottom-up Διαδικασία

Διότι η «πράσινη μετάβαση» των εργαζομένων δεν αφορά μόνο το τι θέλει ο διαχειριστής, αλλά αφορά την αλλαγή συμπεριφοράς των ανθρώπων προς κάτι καλύτερο. Είναι σημαντικό να δημιουργηθεί παράλληλα μια bottom-up διαδικασία, προκειμένου να συλλεχθεί η εντύπωση των εργαζομένων, τα προβλήματα ή οποιαδήποτε πληροφορία που θα δώσει προστιθέμενη αξία για να εξασφαλιστεί η επιτυχία του σχεδίου. Από αυτή τη διαδικασία, μπορείτε να συλλέξετε τις ιδέες, ενδιαφέρουσες πρωτοβουλίες που η ομάδα σας δεν είχε εντοπίσει και με αυτόν τον τρόπο εμπλουτίζετε όλη η διαδικασία. Μια bottom – up διαδικασία μπορεί να γίνει μέσω e-mail, από ειδικές συνεδριάσεις και εργαστήρια. Η εντύπωση αυτή των εργαζομένων θα βοηθήσει παράλληλα να εφαρμόσετε  την καλύτερη προσαρμοσμένη λύση για το είδος των ανθρώπων που αντιμετωπίζετε.

Ideas and workshops Photo Credit: Microsoft OfficeΑφήστε καινοτόμες ιδέες να φτάσουν σε εσάς. Η μετάβαση μέσω των εργαζομένων θα πρέπει να είναι μια καινοτόμα διαδικασία, πάλι ανάλογα με το είδος του ατόμου που απασχολούνται στην εταιρεία, μπορείτε να βρείτε τρόπους να ενθαρρύνετε τη συμμετοχή όλων των ομάδων να ακολουθήσουν το πράσινο πνεύμα. Για παράδειγμα, σε μία από τις εταιρείες που εργάστηκα, τα κεντρικά της εταιρείας οργανώνει κάθε χρόνο την «Εβδομάδα των πολιτών», όπου όλοι οι εργαζόμενοι καλούνται να συμμετάσχουν στη συγκεκριμένη δράση:  σε ανθρωπιστικές δράσεις κλπ. Ορισμένες εταιρείες έχουν εφαρμόσει και πράσινο βραβείο: ο οικολογικός εργαζόμενος της χρονιάς παίρνει ένα δώρο ή ό, τι είναι σε θέση να προσφέρει η εταιρεία. Η στρατηγική που θα ακολουθήσει η εταιρεία πρέπει να ταιριάζει στους εργαζόμενους που στοχεύει και να τους κάνει να θέλουν να αλλάξουν.

Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο καθένας έχει καταλάβει τον στόχο, το λόγο για τον οποίο το έργο έχει ξεκινήσει, προκειμένου να διασφαλιστεί μια σημαντική συμμετοχή και φυσικά το καλύτερο αποτέλεσμα δυνατόν. Το ερώτημα είναι το εξής: ξέρετε τους υπαλλήλους σας; Η αλλαγή συμπεριφοράς είναι ένα δύσκολο έργο για τον οποίο χρειάζεται ενσυναίσθηση, κατανόηση και για τον οποίο πρέπει να δοθεί σημασία στις ανθρώπινες σχέσεις. Δεν μπορείτε να ξεκινήσετε το έργο σας, εάν οι υπάλληλοί σας είναι ακόμα ξένοι για σας. Οι λέξεις κλειδί του δεύτερου μέρους είναι 3: επικοινωνία, κατανόηση και επεξήγηση.

Την επόμενη βδομάδα, 3ο Μέρος «Υπάλληλοι – Πράσινη Μετάβαση»

Όποια και αν είναι το μέγεθος της επιχείρησής σας, αν χρειαστεί ποτέ να αξιολογήσετε μια γραμμή κόστος, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου camilledelcour@missblue.org. Με τις γνώσεις σας για την αγορά και μια λεπτομερής ανάλυση με σχετικά εργαλεία, μπορούμε εύκολα και φτηνά να βρούμε έναν τρόπο να βελτιώσετε την παραγωγικότητα, την αποτελεσματικότητα και το κέρδος σας κάνοντας μόνο μικρές αλλαγές, οι οποίες μπορεί να μην είχατε ποτέ σκεφτεί. Μπορώ να σας παρέχω εργαλεία προσαρμοσμένα στον τύπο τις επιχείρησής σας, ή οποιαδήποτε άλλη βοήθεια μπορείτε να χρειαστείτε ώστε να γίνει η πράσινη μεταβατικότητά σας μία πραγματικότητα.

 Διαβάστε το 1ο Μέρος

One response to “Βελτιώστε το αποτύπωμά σας μέσω του προσωπικού σας – Μέρος 2

  1. Παράθεμα: Βελτιώστε το αποτύπωμά σας μέσω του προσωπικού σας – Μέρος 3 | MissBlue Blog.gr·

Μια σκέψη;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s