Solar Impulse – Η πρόκληση είναι να «διαρκέσει» ο πιλότος όσο το αεροσκάφος


72ωρή προσομοίωση: οι πιλότοι του Solar Impulse περάσανε με επιτυχία τη μεγάλη δοκιμή στο πλαίσιο της προετοιμασίας για πτήση γύρο-του-κόσμου.

André Borschberg & Bertrand Piccard shaking hands after Bertrand successfully completes the 72h simulation © Solar Impulse | Revillard | Rezo.ch

André Borschberg & Bertrand Piccard shaking hands after Bertrand successfully completes the 72h simulation © Solar Impulse | Revillard | Rezo.ch

Dübendorf (ZH, Ελβετία), 20 Δεκεμβρίου 2013 – Στις 8.00 π.μ. (τοπική ώρα) το πρωί, ο Bertrand Piccard ολοκλήρωσε τις 72 ώρες nonstop πτήση προσομοίωσης που ξεκίνησε 3 ημέρες νωρίτερα στο Dübendorf. Μετά τον André Borschberg το 2012, ο Bertrand αντιμετωπίζει την ανθρώπινη πρόκληση των πολύ μεγάλων πτήσεων και επέστησε πολλά μαθήματα στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την πρώτο πτήση γύρο-του-κόσμου το 2015.

Bertrand Piccard focused during the simulation flight_2013.12.17 © Solar Impulse

Bertrand Piccard focused during the simulation flight_2013.12.17 © Solar Impulse

Εγκαταυστημένος σε μια μακέτα πλήρες μεγέθους του αεροσκάφους το οποίο αυτήν την περίοδο είναι στην τελική φάση κατασκευής για την προσπάθεια για τον γύρο-του-κόσμου, ο Bertrand Piccard ανέλαβε την πρόκληση να μείνει στα χειριστήρια του προσομοιωτή πτήσης για αδιάλειπτο χρονικό διάστημα 72 ωρών που απαιτούνται για ένα εικονικό διάπλου του Ατλαντικού, αυτό κατέστη δυνατό από τα υπολογιστικά μοντέλα, έργο των μηχανικών στο Altran.

Για να αντλήσει όλα τα διδάγματα από αυτό το πείραμα και να μετρήσουν τη ψυχική και φυσική κατάσταση του πιλότου σε πραγματικό χρόνο, μια ολόκληρη σειρά δοκιμασιών πραγματοποιήθηκαν από την ομάδα του Solar Impulse, σε συνεργασία με εμπειρογνώμονες από διαφορετικές εξειδικεύσεις. Κόπωση, εργονομία του πιλοτήριου, τη διατροφή, τη χρήση της τουαλέτας, ασκήσεις για την πρόληψη της θρόμβωσης: Επαγρύπνηση και ικανότητα να πιλοτάρει το αεροσκάφος σε κατάσταση στέρησης ύπνου όλα αξιολογήθηκαν.

«Αυτό το πείραμα παρείχε ζωτικής σημασίας προπόνηση για την πτήση γύρο-του-κόσμου, ενώ την ίδια στιγμή τονίζοντας την εξαιρετική δυσκολία αυτής της επιχείρησης.», εξήγησε ο Bertrand Piccard (ιδρυτής, Πρόεδρος και πιλότος του Solar Impulse). Βγαίνοντας από τον προσομοιωτή με ένα χαμόγελο, πρόσθεσε: «Βλέποντας τόσους πολλούς γιατρούς γύρω από το Solar Impulse μου θύμισε το πρώτο μου επάγγελμα, αν και αυτή τη φορά ήμουν ο ασθενής

Κατά τη διάρκεια της προσομοίωσης, ο Bertrand Piccard χρησιμοποιείται τεχνικές αυτό-ύπνωσης για να παραμείνει σε εγρήγορση, να διαχειριστεί την κόπωση και τον ύπνο. Δύο από τους συναδέλφους του υπνοθεραπευτές παρακολούθησαν τη προσομοίωση και βοήθησαν να απαντήσουν στις πολλές ερωτήσεις από το κοινό μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Ο Bertrand μπήκε σε επεισόδια υπνωτικό trance, για τόνωση της δραστηριότητας του, για να κοιμηθεί ή να ξυπνήσει και πιο γρήγορα. Το διάστημα 72 ωρών, ξεκουράστηκε 35 φορές για περιόδους 20 λεπτών σε ένα κάθισμα ειδικά αναπτυγμένος από Lantal, μια ελβετική εταιρεία, η οποία κατέχει ηγετική τεχνολογία στις θέσεις αεροσκαφών.

Solar Impulse team working next to the simulator in Dübendorf during the simulation flight_2013.12.18 © Solar Impulse

Solar Impulse team working next to the simulator in Dübendorf during the simulation flight_2013.12.18 © Solar Impulse

Οι ερευνητές του EPFL παρακολούθησαν τα φυσιολογικά δεδομένα του πιλότου χρησιμοποιώντας λύσεις που συνήθως προορίζονται για εργαστήρια. Τα δεδομένα του εγκεφαλογράφημα και του ηλεκτροκαρδιογράφημα θα αναλυθούν και συσχετιστούν με τα αποτελέσματα των δοκιμών επαγρύπνησης και χρόνου αντίδρασης από του Φυσικούς του Hirslanden και θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στον καθορισμό στρατηγικής ξεκούρασης για τον πιλότο κατά τη διάρκεια της πτήσης γύρο-του-κόσμου.

Ο André Borschberg (Co-ιδρυτής, Διευθύνων Σύμβουλος και Πιλότος του Solar Impulse), ακολούθησε τον Bertrand Piccard κατά τη διάρκεια του πειράματος και εξήγησε ότι: «Η ομάδα είναι στο σημείο της ολοκλήρωσης του δεύτερου αεροσκάφους, το οποίο θα έχει θεωρητικά άπειρο εύρος. Τώρα η πρόκληση είναι να «διαρκέσει» ο πιλότος όσο το αεροσκάφος! Πρέπει να μάθουμε να διαχειριζόμαστε τη δική μας ενέργεια, να είμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε το σημείο στον οποίο η κούραση παίρνει το πάνω χέρι και να βρούμε λύσεις για να παραμείνουμε σε εγρήγορση και επαγρύπνηση.«

Η εξατομικευμένη διατροφική στρατηγική αναπτύχθηκε από τη Nestlé Health Science και έχει αποδειχθεί αποτελεσματική από πλευράς διατροφής και γεύσης. Για να απαντήσει στους περιορισμούς που προκαλούνται από διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και της πίεσης στο πιλοτήριο, η Nestlé Health Science έχει αναπτύξει διάφορες λύσεις, διαφορετικές συσκευασίες οι οποίες ο Bertrand Piccard δοκίμασε.

Μετά από αυτή την επιτυχημένη ανταπόκριση στην πρόκληση, οι δύο πιλότοι μπορούν τώρα να επικεντρωθούν στη τελική φάση της προετοιμασίας για το γύρο-του-κόσμου. Τους επόμενους 18 μήνες, θα είναι μια περίοδος έντονης δραστηριότητας για την ομάδα Solar Impulse. Η τελική συναρμολόγηση του νέου αεροσκάφους σε Payerne (VD, Ελβετία) θα αρχίσει το Φεβρουάριος 2014. Ένα πρόγραμμα δοκιμαστικών πτήσεων και κατάρτισης στο αεροδρόμιο της Payerne θα ακολουθήσει την παρουσίαση του δεύτερου πρωτότυπου τον Απρίλιο. Τα αεροσκάφη και οι πιλότοι πρέπει να είναι έτοιμοι να απογειωθούν για τα διαδοχικά πόδια της ηλιακής πτήσης γύρο-του-κόδμου που αρχίζει μέσα Μαρτίου 2015.

Θέλετε να συμμετέχετε στο κίνημα, εγγραφτείτε εδώ: http://www.solarimpulse.com/join_us/.

Πηγές:

Solar Impulse επίσημη ιστοσελίδα: http://www.solarimpulse.com

Press Release 20/12/2013 72H simulation: test successfully passed by the Solar Impulse pilots in preparation for the round-the-world flight

Credit: Solar Impulse org

Advertisements

Μια σκέψη;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s