Οικολογική Εκδήλωση – Ένα ταξίδι μόδας με το Case Study DoitEco – Μέρος 2


Eco-Events MissBlueΤι είναι πραγματικά οικολογική εκδήλωση; Πάντα ήθελα να γράψω για αυτό το θέμα, γιατί με ενδιαφέρει πολύ τον κόσμο των εκδηλώσεων, και η συμμετοχή μου ως «Τύπο» στην εκδήλωση DoitEco ήταν η τέλεια ευκαιρία να μιλήσουμε για το θέμα αυτό. Είχα την ευκαιρία να συμμετάσχω σε αρκετές οικο-εκδηλώσεις, αλλά οι περισσότερες τόσο «μη-οικολογικές» που δεν μπορούσα να τις αναφέρω ή θα έπρεπε να γράψω μόνο κακή κριτική. Μ’ενδιαφέρουν θετικά προγράμματα / εκδηλώσεις, ειδήσεις που μας βοηθάμε να προχωράμε, ιστορίες που δείχνουν καλές πρακτικές. Μία εκδήλωση λοιπόν, μπορεί να εξεταστεί σύμφωνα με το στόχο της, την οργάνωσή της και τον αντίκτυπο που έχει στο περιβάλλον. Το έργο DoitEco είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα για τον προσδιορισμό του Check List «Οικολογικής εκδήλωσης».

Αυτό που έχει σημασία είναι το αποτέλεσμα

Το ενδιαφέρον για το περιβάλλον σημαίνει και να κάνουμε κάτι για την προστασία του. Η εταιρεία Ally και οι συνεργάτες της δεν βρήκαν μόνο για ένα καινοτόμο τρόπο για την προώθηση της οικολογικής μόδας στην Ελλάδα αλλά πίστεψαν σε αυτό και το έκαναν πραγματικότητα. Η παρουσίαση πρωτοποριακής αποστολής και ενδιαφέρουσας ιδέας εκδήλωσης είναι ένα πρώτο βήμα, αυτό που ακολουθεί είναι η πραγματοποίηση της εκδήλωσης και πώς η αποστολή θα μεταφραστεί σε πράξη.

A person holding a blank signΗ ομάδα του DoitEco, έδωσαν έμφαση στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία, με την εφαρμογή συγκεκριμένων πράσινων πρακτικών επικοινωνίας. Με αποστολή την προώθηση των οικολογικών τάσεων στη μόδα στην Ελλάδα με τόσο στους πρωταγωνιστές της μόδας όσο στο κοινό, η στρατηγική τους ήταν εντελώς ευθυγραμμισμένη με το στόχο τους. Και αυτό φέρνει την επιτυχία. Δημιουργώντας το πρώτο στην ιστορία Eco Fashion Event στην Ελλάδα, ήταν μία πολύ καλή κίνηση στρατηγικά και επικοινωνιακά που προσελκύει την προσοχή των περισσότερων μέσων ενημέρωσης (Καθημερινή έγραψε σχετικά με το συμβάν, το MTV έκανε μια ειδική συνέντευξη στη Νόπη Ropamindou, και πολλά άλλα περιοδικά  μίλησαν για την εκδήλωση). Η εταιρεία Ally πέτυχε να συγκεντρώσει όχι μόνο την ελληνική οικολογική κοινότητα, αλλά ανοίγοντας το θέμα στο ευρύ κοινό. Επιπλέον, εξασφάλισαν την εκπροσώπηση της ελληνικής οικολογικής κοινότητας μόδας έχοντας ανάμεσα στους σχεδιαστές της παράστασης, την Ελληνική Οικολογική Σχεδιάστρια Αθηνά Bentila, χωρίς την οποία δεν θα μπορούσε να οργανωθεί επίδειξη οικολογικής μόδας. Παράλληλα, όλοι οι άλλοι σχεδιαστές είχαν την υποχρέωση να προτείνουν ένα ειδικό κομμάτι φτιαγμένο από φυσικά υλικά. Με την κίνηση αυτή η ομάδα DoitEco ανάγκασε τους σχεδιαστές να ανακαλύψουν περιβαλλοντικές πρακτικές στο χώρο της μόδας, και ας ελπίσουμε ότι κάποιοι θα συνεχίσουν την παράδοση και θα ενσωματώσουν όλο και περισσότερο οικολογικές συλλογές .

Η μόδα στην εποχή της Βιωσιμότητας 21.12.2013 Photo Credit: DoitEco Project

Η μόδα στην εποχή της Βιωσιμότητας 21.12.2013 Photo Credit: DoitEco Project

Καθώς η αποστολή να ενημερώνει όχι μόνο στους ανθρώπους της βιομηχανίας μόδας, αλλά και το κοινό, το DoitEco διοργάνωσε σε συνεργασία με το Δικτύου Aephoria.net και την οργάνωση Ecoluxe London ειδικό σεμινάριο για την περιβαλλοντική συμπεριφορά μέσα από την ντουλάπα μας, ανοικτό σε όλο το κοινό. Κατά τη διάρκεια του οποίου, θα μπορούσε κανείς να μάθει με συμβουλές σχετικά με τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα μέσω της γκαρνταρόμπας και σε ποιες αρχές στηρίζεται η Πράσινη Μόδα. Η προώθηση του DoitEco ήταν πράσινη, κυρίως μέσω ηλεκτρονικών μέσων: περιορισμένο αριθμό εκτυπώσεων, μόνο το απολύτως απαραίτητο, εμείς, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, λάβαμε όλες τις αναγκαίες πληροφορίες μέσω ηλεκτρονικών μνημάτων αρκετά νωρίς και με αρκετές λεπτομέρειες, καθιστώντας την εργασία μας ευκολότερη και ταχύτερη. Όλα τα μάρκετινγκ και επιχειρηματικά δώρα ήταν οίκο-ενημερωτικά και υπήρχε διαθέσιμο μία βίντεο-εκστρατεία στο YouTube επιτρέποντας προσωπικότητες να στείλουν περιβαλλοντικά μηνύματα στο κοινό.

Ένα σημείο μετανιώνω είναι ότι δεν υπάρχει πουθενά τις εναλλακτικές δράσεις που πρότειναν οι προσωπικότητες και το κοινό για να γίνει κάποιος πράσινος μέσω της γκαρνταρόμπας. Θα έπρεπε η ομάδα να επικοινωνήσει αυτές οι προτάσεις ώστε να γνωρίσει όλος ο κόσμος ποιες πράξεις μπορεί να κάνει.

Δεδομένου ότι η εκδήλωση ήταν στο Κέντρο της Αθήνας (τοπική), οι εκπομπές μεταφοράς ήταν ελαχιστοποιημένες, το κοινό είχε πολύ καλή πρόσβαση μέσω των ΜΜΕ και οι συμμετέχοντες μπορούσαν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι εύκολα, αλλά δεν υπήρχε πραγματική επικοινωνία σχετικά με το θέμα αυτό. Οι μεταφορές  είναι σημαντικό περιβαλλοντικό κόστος σε οικολογικές εκδηλώσεις, ακόμη περισσότερο, όταν η εκδήλωση οργανώνεται έξω από την πόλη, ως εκ τούτου, είναι υποχρεωτικό να αξιολογήσει η ομάδα διαχείρισης έργου τον καλύτερο τρόπο για τη μείωση αυτών των επιπτώσεων πριν από τη διοργάνωση της εκδήλωσης. Σύμφωνα με τον αριθμό των συμμετεχόντων και τις διαστάσεις, πρέπει να ληφθούν μέτρα για τη μείωση ή την αντιστάθμιση των εκπομπών.

DoitEco Εκδήλωση 14/01/2014 - Photo credit: Camille Delcour MissBlue

DoitEco Εκδήλωση 14/01/2014 – Photo credit: Camille Delcour MissBlue

Τοποθεσία της εκδήλωσης έχει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στο να καθορίσουν πόσο το πράσινο είναι μία εκδήλωση. Πρέπει η ομάδα να συνεργαστεί με τον διαχειριστή του κτηρίου, προκειμένου να εξασφαλιστεί τη λήψη κατάλληλων μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας, καθώς και την εφαρμογή περιβαλλοντικής διαχείρισης του κτηρίου. Δεν είναι πάντα δυνατόν, δεδομένου ότι , δεν είμαστε ιδιοκτήτες συνήθως του κτίριο ή του χώρου που χρησιμοποιούμε για μια εκδήλωση, αλλά μερικές φορές η συνεργασία και η ανταλλαγή ιδεών μπορεί να φέρει καινοτόμες ιδέες και ακόμη και υπογραμμίσει πρακτικές οι οποίες ο ιδιοκτήτης δεν είχε σκεφτεί. Ενισχύει με έναν τρόπο το αντίκτυπο σας. Το έργο DoitEco πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη στο Γκάζι, ένα κεντρικό κτίριο εκδήλωσης χωρίς ειδικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά. Δεν λάβαμε ιδιαίτερη επικοινωνία ή πληροφορία σχετικά με το φωτισμό χρησιμοποιήθηκε, υποθέτουμε λοιπόν ότι το φωτισμό ήταν συνηθισμένο, χωρίς χαρακτήρα εξοικονόμησης ενέργειας. Μια θετική λεπτομέρεια είναι ότι το κτίριο προσφέρεται wi-fi επιτρέποντας τη μείωση του κόστους χαρτιού και της επικοινωνίας. Από την άλλη πλευρά , η οργάνωση έδωσε ίσως λιγότερη προσοχή στις λεπτομέρειες του catering, προσφέροντας το διάσιμο τσάι Lipton (παρόλο που κάνουν ενέργειες για το περιβάλλον είναι γνωστό ως μη-βιολογικό προϊόν) σε πλαστικά ποτήρια. Η διακόσμηση του χώρου ήταν πολύ εντυπωσιακή και θύμιζε τη φύση όμως οφείλουμε να σημειώσουμε ότι ήταν κυρίως πλαστικά στολίδια και αρκετά ψεύτικα λουλούδια. Η ενδιαφέρουσα πρόταση ήταν τα καθίσματα φτιαγμένα από σανό, πολύ ωραία ιδέα και πρακτικό!

Συνολικά η εκδήλωση ήταν μια επιτυχία, δεδομένου ότι η επίδειξη μόδας άνοιξε τις πόρτες της σε περισσότερους από πεντακόσιους που αρχικά είχαν υπολογίσει, τα ρούχα που παρουσιάστηκαν από τους σχεδιαστές ήταν πολύ ενδιαφέρον και καινοτόμο δείχνοντας τη δύναμη των ελληνικών ιδεών και η παράσταση κατέστησε την Ελλάδα στην 7η χώρα που διοργανώθηκε εκδήλωση Οικολογικής Μόδας.

Την επόμενη βδομάδα, 3ο Μέρος Οικολογική Εκδήλωση – Ένα ταξίδι μόδας με το Case Study DoitEco

Διαβάστε το 1ο Μέρος

Θέλετε τη δικιά σας ανάλυση, επικοινωνήστε μαζί μου camilledelcour@missblue.org. Κάντε τη πράσινη μεταβατικότητά σας μία πραγματικότητα.

Σχετικά με το DoitEco: Το  DoitEco Project είναι μία σειρά οικολογικών δράσεων και δραστηριοτήτων που ολοκληρώθηκε στις 14 Ιανουαρίου 2014 στην Τεχνόπολη με αποκορύφωμα το Eco Fashion Show. Αναγνωρισμένοι Έλληνες, αλλά και ξένοι σχεδιαστές παρουσίασαν τις δημιουργίες τους ειδικά φτιαγμένες από οικολογικά υλικά, βάζοντας το στίγμα τους,  έδωσαν το παράδειγμα και στέλνουν μήνυμα αειφορίας και έμπρακτης αγάπης προς το περιβάλλον. Η Ελλάδα είναι η 7η χώρα παγκοσμίως που φιλοξένησε στην πρωτεύουσα της το  Eco Fashion Event, μετά το Βανκούβερ, το Βερολίνο, το Λονδίνο, η Μόσχα, η Νέα Υόρκη και η Κύπρος.

2 responses to “Οικολογική Εκδήλωση – Ένα ταξίδι μόδας με το Case Study DoitEco – Μέρος 2

  1. Παράθεμα: Οικολογική Εκδήλωση – Ένα ταξίδι μόδας με το Case Study DoitEco – Μέρος 1 | MissBlue Blog.gr·

  2. Παράθεμα: Οικολογική Εκδήλωση – Ένα ταξίδι μόδας με το Case Study DoitEco – Μέρος 3 | MissBlue Blog.gr·

Μια σκέψη;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s