Οικολογική Εκδήλωση – Ένα ταξίδι μόδας με το Case Study DoitEco – Μέρος 3


Eco-Events MissBlueΤι είναι πραγματικά οικολογική εκδήλωση; Πάντα ήθελα να γράψω για αυτό το θέμα, γιατί με ενδιαφέρει πολύ τον κόσμο των εκδηλώσεων, και η συμμετοχή μου ως «Τύπο» στην εκδήλωση DoitEco ήταν η τέλεια ευκαιρία να μιλήσουμε για το θέμα αυτό. Είχα την ευκαιρία να συμμετάσχω σε αρκετές οικο-εκδηλώσεις, αλλά οι περισσότερες τόσο «μη-οικολογικές» που δεν μπορούσα να τις αναφέρω ή θα έπρεπε να γράψω μόνο κακή κριτική. Μ’ενδιαφέρουν θετικά προγράμματα / εκδηλώσεις, ειδήσεις που μας βοηθάμε να προχωράμε, ιστορίες που δείχνουν καλές πρακτικές. Μία εκδήλωση λοιπόν, μπορεί να εξεταστεί σύμφωνα με το στόχο της, την οργάνωσή της και τον αντίκτυπο που έχει στο περιβάλλον. Το έργο DoitEco είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα για τον προσδιορισμό του Check List «Οικολογικής εκδήλωσης».

Check List Περιβαλλοντικής Εκδήλωσης

Η εκδήλωση DoitEco μας επέτρεψε να επανεξετάσουμε την συνολική όψη ενός οικολογικός γεγονός και πώς μια ομάδα μπορεί πρασινίσει την εκδήλωση που προετοιμάζει. Από την ανάλυση του DoitEco, μπορούμε εύκολα να δημιουργήσετε μια λεπτομερή Check list.

Πριν από την έναρξη της εκδήλωσής. Ποια είναι η καινοτομία σας;Check List

  1. Η αποστολή της εκδήλωσης πρέπει να σχετίζεται ή να εναρμονίζεται με περιβαλλοντικά ζητήματα.
  2. Η διοργάνωση της εκδήλωσης: το προσωπικό, η ομάδα του έργου και οι συνεργάτες πρέπει να αποκτήσουν την κατάλληλη συμπεριφορά και να πράττουν  σύμφωνα με τις αξίες που προωθεί η εκδήλωση.
  3. Η ομάδα έχει προγραμματίσει να αξιολογήσει όλους τους περιβαλλοντικούς κινδύνους και τα θέματα που θα χρειαστεί να διαχειριστεί.
  4. Εάν ο προϋπολογισμός επιτρέπει: σκεφτείτε για το πώς μπορεί η εκδήλωση μπορεί να πιστοποιηθεί.
  5. Καινοτομήστε: θέλετε η εκδήλωσή σας να μείνει αξέχαστη και να προσελκύσει ακόμη περισσότερους ανθρώπους την επόμενη φορά, σκεφτείτε και κάντε brainstorm, προκειμένου να βρείτε καινοτομίες.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, «είστε ό, τι κάνετε»

Grass Grafiti by DoitEco Photo Credit: DoitEco

Grass Grafiti by DoitEco Photo Credit: DoitEco

  1. Η ανακοίνωση της εκδήλωσης γίνεται με τη συνεχή πίεση για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της εκδήλωσης .
  2. Όλα τα αναλώσιμα που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έχουν επιλεχθεί χρησιμοποιώντας περιβαλλοντικές προσεγγίσεις? Στόχο τη μείωση των απορριμμάτων, μείωση του αποτυπώματος του διοξειδίου του άνθρακα κ.λπ.
  3. Η χρήση χαρτιού θα πρέπει να προορίζεται μόνο για υποχρεωτικά έγγραφα, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες του χαρτιού στην εκτύπωση τις πιο πράσινες.
  4. Στην τοποθεσία της εκδήλωσης προτεραιότητα είναι η ενεργειακή αποδοτικότητα και την εξοικονόμηση του νερού.
  5. Η εκδήλωση πρέπει να προωθεί πράσινες βέλτιστες πρακτικές τόσο στο δημόσιο ή σε μια συγκεκριμένη ομάδα ατόμων ή εταιρειών.
  6. Τα τρόφιμα είναι κυρίως βιολογικά ή/και προωθεί φυσικούς τοπικούς παραγωγούς.
  7. Δεν είναι αποδεκτή η σπατάλη τροφίμων και η κατάλληλη διαχείριση εφαρμόζεται.
  8. Οι διαδικασίες ανακύκλωσης που εφαρμόζονται σε όλα τα επίπεδα τις εκδηλώσεις όπου παράγονται απορρίμματα.
  9. Οι μεταφορές είναι ένα από τις πλέον πιο ρυπογόνους δραστηριότητες, είναι ένα σημαντικό μέρος, όπου ο οργανισμός πρέπει να διασφαλίζει την ελάχιστη επίδραση ή τουλάχιστον ο οργανισμός θα πρέπει να έχουν επίγνωση των εκπομπών που θα προκαλέσει .

Μετά την εκδήλωση, έρχεται η στιγμή να καθαριστούν τα πάντα

  1. Η εκδήλωση είναι εξωτερικά, βεβαιωθείτε ότι έχετε αφήσει το περιβάλλον καλύτερα από όταν εγκατασταθήκατε? Καθαρίστε τα πάντα και περισσότερο, αν χρειάζεται.
  2. Επικοινωνήστε με τους συμμετέχοντες ή / και τους συνεργάτες σας τις επιπτώσεις και το αποτέλεσμα που στοχεύει η εκδήλωση σε σχέση με το περιβάλλον.
  3. Αξιολόγήστε, όπου ο οργανισμός σας απέτυχε και πώς θα μπορούσε να ήταν καλύτερα για την επόμενη εκδήλωσή σας.

Πηγαίνετε περαιτέρω

Απαντώντας σε όλα τα παραπάνω σημεία φέρνει την εκδήλωσή σας για τα κορυφαία οικολογικά γεγονότα. Αλλά υπάρχει πάντα ένας τρόπος για να κάνουμε κάτι παραπάνω. Ακόμα κι αν έχετε σκεφτεί όλες τις πιθανές επιπτώσεις και τους τρόπους για τη μείωσή τους, η εκδήλωση μπορεί εν τω μεταξύ να είναι υπεύθυνη για αμείωτος ρύπανσης. Οι εκπομπές αυτές μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσω μιας απλής διαδικασίας συμψηφισμού. Πως; Αντιστάθμιση των εκπομπών σας, σημαίνει ότι κάποιος που δεν μπορεί να σταματήσει τη ρύπανση που παράγει, θα επενδύσει / υποστηρίξει ένα σχέδιο / πρόγραμμα / ΜΚΟ, προκειμένου να εξισορροπήσει την κακή επίδραση της εκδήλωσης με μια καλή πράξη. Μερικές ενδιαφέρουσες ιστοσελίδες προσφέρουν στους ενδιαφερόμενους πρώτα να αξιολογήσουν τις εκπομπές τους και στη συνέχεια με τον κατάλληλο τρόπο να τις αντισταθμίσει προτείνοντας να δωρίσει σε διάφορα τοπικά και διεθνή προγράμματα (όπως η ιστοσελίδα της GreenEvolution). Προτιμάτε να δράτε στη γειτονιά σας να βελτιωθεί ο αντίκτυπος και η εικόνα σας; Τότε καινοτομήστε, σπρώξτε την ομάδα σας να συμμετάσχει σε δράσεις και οικολογικά έργα, δωρίστε σε τοπικές οργανώσεις, επενδύστε στη βελτίωση του οικοσυστήματος της γειτονιάς σας ενεργώντας άμεσα σε αυτό (καθαρίσετε ένα τετράγωνο, κλπ … φέρτε νέες ιδέες). Να είστε κλειδί στην οικολογική ανάπτυξη της γειτονιάς σας.

Διαβάστε το 1ο Μέρος

Διαβάστε το 2ο Μέρος

Θέλετε τη δικιά σας ανάλυση, επικοινωνήστε μαζί μου camilledelcour@missblue.org. Κάντε τη πράσινη μεταβατικότητά σας μία πραγματικότητα.

Σχετικά με το DoitEco: Το  DoitEco Project είναι μία σειρά οικολογικών δράσεων και δραστηριοτήτων που ολοκληρώθηκε στις 14 Ιανουαρίου 2014 στην Τεχνόπολη με αποκορύφωμα το Eco Fashion Show. Αναγνωρισμένοι Έλληνες, αλλά και ξένοι σχεδιαστές παρουσίασαν τις δημιουργίες τους ειδικά φτιαγμένες από οικολογικά υλικά, βάζοντας το στίγμα τους,  έδωσαν το παράδειγμα και στέλνουν μήνυμα αειφορίας και έμπρακτης αγάπης προς το περιβάλλον. Η Ελλάδα είναι η 7η χώρα παγκοσμίως που φιλοξένησε στην πρωτεύουσα της το  Eco Fashion Event, μετά το Βανκούβερ, το Βερολίνο, το Λονδίνο, η Μόσχα, η Νέα Υόρκη και η Κύπρος.

Μια σκέψη;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s